اخبار خودرو

ساخت وبلاگ

مدیر عامل فولاد مبارکه با تشریح استراتژی این گروه تولیدی در سال ۹۵، گفت: تا به امروز بیش از ۸۵ میلیون تن فولاد در بازارهای ایران و جهان توسط فولاد مبارکه عرضه شده است.

تولید انبوه فولادهای مورد استفاده در بدنه خودرو (IF)

به گزارش اخبار خودرو به نقل از خبرآنلاین، بهرام سبحانی اظهار کرد: در نگاهی به دستاوردهای گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا و فولاد هرمزگان) در سال ۱۳۹۴ باید گفت که با توجه به شرایط فولاد در بازارهای داخلی و جهانی گروه فولاد مبارکه در این سال تلاش کرد با تولید بیش از هفت میلیون تن فولاد خام و انواع محصولات فولادی ضمن پوشش مناسب نیاز بازارهای داخلی حضور موفقی در بازارهای صادراتی داشته باشد و همچنان بازیگر اصلی در تولید فولاد کشور باشد.

او افزود: افزایش شاخص کیفی محصول، تولید انبوه فولادهای مورد استفاده در بدنه خودرو (IF) و برآورده کردن بیش از ۹۵ درصد نیاز خودروسازان داخلی یکی از دستاوردهای فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۴ بوده است.

سبحانی در خصوص اهداف استراتژیک فولاد مبارکه برای سال ۱۳۹۵ گفت: تولید محصولات رقابتی و لزوم توجه بیش از پیش به اهمیت توجه به کاهش هزینه‌ها ضروری است و باید اذعان داشت که در همین راستا در سال ۱۳۹۴ تلاش کردیم با کاهش هزینه‌های تولید امکان حضور در فضای رقابتی را فراهم کنیم که خوشبختانه با همت مدیریت و کارکنان شرکت به این مهم دست یافتیم.

مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان بیان کرد: تداوم تولید گریدهای جدید مورد نیاز بازار و کاهش هزینه‌ها را برای سال ۱۳۹۵ نیز در دستور کار قرار داده‌ایم. یکی دیگر از اهداف استراتژیک فولاد مبارکه برای سال ۱۳۹۵ چابک‌سازی ساختار و فرآیندهای سازمان است که این راهبرد، شرکت فولاد مبارکه را آماده می‌سازد تا در شرایط رکود یا رونق اقتصادی که پیش‌بینی شود، بتواند حضور مقتدرانه‌ای در بازارهای داخلی و جهانی داشته باشد.

سبحانی درباره صادرات فولاد به بازارهای جهانی در سال ۱۳۹۵ تصریح کرد: فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۴ مطابق برنامه‌ها و اهداف از پیش تعیین‌شده شرکت تلاش کرد ضمن حفظ سهم بیش از ۵۰درصدی خود در تولید فولاد کشور، صادرات بیش از ۵ /۱ میلیون تن محصول به بازارهای هدف از جمله بازارهای اروپا، خاورمیانه، آفریقا و کشورهای حوزه خلیج فارس را در دستور کار قرار دهد که به‌رغم همه محدودیت‌ها خوشبختانه در این امر خوش درخشید و توانست عنوان صادرکننده نمونه ملی را به خود اختصاص دهد.

او افزود: فولاد مبارکه در برنامه‌های استراتژیک خود که چندی پیش در جلسه تدوین اهداف شرکت بررسی شد به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا برای سال ۱۳۹۵ نیز از کل فروش ۶٫۱ میلیونی خود به میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول را به بازارهای هدف صادر کند.

سبحانی با بیان اینکه برای بازارهای داخلی نیز ارسال چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن را برنامه‌ریزی شده، گفت: تا به امروز بیش از ۸۵ میلیون تن فولاد در بازارهای ایران و جهان توسط فولاد مبارکه عرضه شده، به عبارت دیگر عرضه این میزان محصول از خروج ۵۰ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری کرده است. علاوه بر این باید در نظر داشته باشیم که در برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت برای سال ۱۳۹۵، سناریوهای مختلف مربوط به بازار، قیمت جهانی فولاد و… در نظر گرفته شده و برای هر یک از گزینه‌ها راهکارهای مناسب پیش‌بینی شده است.

تولید انبوه فولادهای مورد استفاده در بدنه خودرو (IF)

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 165 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:02

سیستم ترمز خودکار با عملکرد مثبت خود در سال‌های اخیر، به زودی به قابلیتی ضروری در خودرو‌ها تبدیل خواهد شد. در همین راستا ۲۰ خودروساز مطرح جهان قرارداد استانداردسازی و استفاده‌ی گسترده از این سیستم را در تمامی خودرو‌های خود تا سال ۲۰۲۰ را با سازمان‌های ایمنی جاده‌ها امضا کرده‌اند.

به گزارش اخبار خودرو ،سیستم ترمز خودکار با عملکرد مثبت خود در سال‌های اخیر، به زودی به قابلیتی ضروری در خودرو‌ها تبدیل خواهد شد. در همین راستا ۲۰ خودروساز مطرح جهان قرارداد استانداردسازی و استفاده‌ی گسترده از این سیستم را در تمامی خودرو‌های خود تا سال ۲۰۲۰ را با سازمان‌های ایمنی جاده‌ها امضا کرده‌اند.

afac0fd8-0cec-43ad-bbe0-9d9d745c4679

کسی نمی‌داند که خودرو‌‌های خودران چه زمانی به بازار عرضه خواهند شد، اما امروز دیگر می‌دانیم که ترمز های خودکار از چه زمانی به عنوان یکی از تجهیزات استاندارد روی خودرو ها نصب خواهند شد.

سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا و موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) اخیرا به توافقی با ۲۰ خودروساز دست یافته‌اند که طی آن، این خودروسازان از اول سپتامبر ۲۰۲۲ سیستم ترمز خودکار اضطراری را روی تمامی مدل ها بصورت استاندارد عرضه خواهند کرد.

در این توافق که تقریبا همه‌ی خودروسازان فعال در بازار ایالات متحده را در بر می‌گیرد، نام کمپانی های آئودی، بی‌ام‌و، فیات کرایسلر، فورد، جنرال موتورز، هوندا، هیوندای، جگوار، لندروور، کیا، مازراتی، مزدا، مرسدس بنز، میتسوبیشی، نیسان، پورشه، سوبارو، تسلا، تویوتا، فولکس واگن و ولوو به چشم می‌خورد. این کمپانی ها مجموعا ۹۹ درصد بازار ایالات متحده را در اختیار خود دارند.

توافق ۲۰۲۲ تمامی خودروهای سبک تا وزن ۳.۸ تن را در بر می‌گیرد و خودروهای سنگین با وزن بیش از ۴.۵ تن هم از سال ۲۰۲۵ به سیستم ترمز خودکار اضطراری به صورت استاندارد مجهز خواهند شد.

سیستم ترمز خودکار

برندگان این توافق را بیش از هر کسی باید طرفداران ایمنی دانست، چرا که بر اساس تخمین‌هایی که توسط IIHS ارائه شده است، سیستم ترمز اضطراری خودکار سالانه از وقوع بیش از ۹ هزار تصادف و آسیب دیدن حدود ۴ هزار نفر پیشگیری خواهد کرد. این سیستم که از طریق رادار، دوربین و سایر سنسورها به بررسی فضای اطراف خودرو می‌پردازد، در صورتی که راننده واکنش مناسب و به موقعی از خود نشان ندهد، وارد عمل شده و ترمزهای خودرو را فعال می‌کند.

منفعت بعدی از استاندارد شدن چنین سامانه‌ای را مالکان خودرو‌ها خواهند برد. تکنولوژی ترمز خودکار اضطراری که به طور اختصار AEB نامیده می‌شود، سبب خواهد شد تا با کاهش میزان تصادفات، هزینه‌های مالکیت خودرو هم از طریق کاهش هزینه‌های بیمه کاهش یابد. بر اساس گفته‌های رئیس هیئت مدیره‌ی IIHS اجرای این سیستم بصورت انبوه روی خودروها باعث خواهد شد تا همه به نقش مهم این سیستم در کاهش هزینه‌ها پی ببرند؛ با کاهش تصادفات، بیمه ها می‌توانند تخفیف های بیشتری به مشتریان بدهند و حتی امکان کاهش حق بیمه هم برای کسانی که مالک خودروی مجهز به AEB هستند، وجود دارد.

البته نکات منفی نیز در این خصوص وجود دارند؛ باید توجه داشت که سیستم AEB با اینکه بسیار موثر و کارآمد است اما مجانی نیست و نصب این سامانه روی خودرو‌ها می تواند سبب افزایش قیمت آن‌ها شود. در حال حاضر این سیستم با قیمتی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار روی خودرو‌ها قابل نصب است منتهی در صورتی که به شکل انبوه تولید شود قطعا قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت.

امکان متضرر شدن مالکان خودروهای قدیمی نیز از استانداردسازی و استفاده‌ی عموم این سیستم وجود دارد. در حالی که خودرو‌های مجهز به ترمز اضطراری مشمول تخفیف و کاهش بیمه خواهند شد، خودروهای قدیمی و فاقد این سامانه نه تنها از تخفیف بیمه بهره‌ای نخواهند برد بلکه ممکن است هزینه‌های بیمه‌ی آنها افزایش نیز یابد.

منبع:زومیت

استانداردسازی سیستم‌های ترمز خودکار تا سال ۲۰۲۰ توسط ۲۰ خودروساز مطرح جهان

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 192 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:02

مدیرعامل سایپایدک از شبانه‌روزی بودن ارائه خدمات به هموطنان در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: نمایندگی‌های منتخب سایپایدک در طول تعطیلات نوروزی به مسافران و مشتریان گروه سایپا خدمات شبانه‌روزی ارائه می‌دهند.

خدمات شبانه‌روزی نمایندگی‌های منتخب سایپایدک در نوروز ۹۵

به گزارش اخبار خودرو ،مهندس مصطفی وحیدزاده با تبریک سال نو به هموطنان، به آمادگی کامل شبکه نمایندگی‌های سایپایدک برای اجرای طرح امداد نوروزی اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بسیار زیاد سفرهای نوروزی با خودروی شخصی، نمایندگی‌های منتخب سایپا به همراه تیم‌های امدادی و پایگاههای امدادی ثابت و سیار، در حال خدمت‌رسانی به مشتریان گروه سایپا هستند تا هموطنان با خاطری آسوده تعطیلات را سپری کنند.
مدیرعامل سایپایدک تاکید کرد: کیفیت حرف اول و آخر را در خدمات نمایندگی‌ها می‌زند و تمام کارکنانی که در ایام نوروز به خدمت رسانی به مردم مشغول هستند خود را ملزم به تامین رضایت مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت می‌دانند.
وی ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده، قطعات یدکی پر مصرف و مورد نیاز برای شبکه نمایندگی‌ها و گروههای امدادی تامین شده و از این بابت هیچ خودرویی بخاطر کمبود قطعه در نوروز معطل نخواهد شد. با این وجود، تمهیداتی پیش‌بینی شده تا در مواقع ضروری نیز قطعات یدکی مورد نیاز در کوتاهترین زمان ممکن به تمام نقاط کشور ارسال ‌شوند.
مهندس وحیدزاده در ادامه ضمن توصیه به مشتریان برای استفاده از خدمات سایپاکارت طلایی در ایام نوروز، گفت: مشتریان محترم می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها و تهیه سایپاکارت طلایی از خدمات بی نظیر آن استفاده کنند تا هم در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده باشند و هم با آرامش خاطر از خدمات امدادی استفاده نمایند.
لازم به یادآوری است طرح امداد نوروزی سایپایدک از ۲۶ اسفند ۹۴ آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ۹۵ ادامه خواهد داشت که در این طرح ۴۵۰ نمایندگی و ۴۲۰ واحد امدادی در ایام نوروز به هموطنان خدمات ارائه می‌دهند.

خدمات شبانه‌روزی نمایندگی‌های منتخب سایپایدک در نوروز ۹۵

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 199 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:02

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که واردات خودروهای سواری با حجم موتور ۲۵۰۰ سی.سی به بالا یا خودروهایی که فاقد ضوابط فنی واردات خودرو هستند همچنان ممنوع است.

واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌.سی همچنان ممنوع

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که واردات خودروهای سواری با حجم موتور ۲۵۰۰ سی.سی به بالا یا خودروهایی که فاقد ضوابط فنی واردات خودرو هستند همچنان ممنوع است.

به گزارش اخبار خودرو ، در اطلاعیه سازمان توسعه تجارت آمده است: پس از مصوبه هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی.سی به بالا، سیستم ثبت سفارش از همان زمان برای واردات این اقلام قفل شده و هیچ خودرویی نیز با این حجم موتور به کشور وارد و یا از گمرکات ترخیص نشده است.

در این اطلاعیه همچنین ذکر شده است که طبق مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۸۲ در مورد آیین‌نامه اجرایی ضوابط فنی واردات خودرو، ورود خودرو به کشور منوط به داشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش، اخذ گواهی‌های فنی و زیست محیطی از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت نو بودن و قدمت سال ساخت است؛ بر این اساس واردات و ترخیص هر خودرویی که این شرایط را ندارد ممنوع بوده و تاکنون نیز هیچ خودرویی ممنوعه‌ای وارد نشده است.

واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌.سی همچنان ممنوع

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 178 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 10:15

رییس پلیس راه استان البرز گفت: محور کرج چالوس که عصر امروز برای بار دوم با بارش شدید برف بسته شده بود، مجددا بازگشایی شد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،سرهنگ رضا اکبری ضمن اشاره به بارش قابل توجه برف در محور کرج چالوس و مسدود شدن آن افزود: با تلاش نیروهای راهداری این محور اکنون آماده عبور و مرور مسافران است.

وی گفت: شب گذشته نیز این محور با بارش شدید بسته و صبح بازگشایی شد اما عصر امروز مجددا با تداوم بارش ها غیر قابل عبور شده بود که دقایقی پیش آماده عبور و مرور شد.

رییس پلیس راه استان البرز به رانندگانی که قصد عبور از این محور کوهستانی را دارند توصیه کرد که علاوه بر داشتن تجهیزات ایمنی کامل، لباس گرم و مقداری مواد غذایی به همراه داشته باشند.

اکبری در پایان گفت: رانندگان با توجه به لغزندگی سطح جاده حتما با سرعت و فاصله طولی مناسب رانندگی کنند.

محور کرج چالوس بازگشایی شد

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 202 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 10:15

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۱ ، از احداث تندرو به کندرو در مسیر جنوب به شمال بزرگراه آزادگان حد فاصل بزرگراه شهید لشگری و شهید فهمیده خبر داد.

به گزارش اخبار خودرو ، غلامحسین سلمانی گفت: این اقدام با توجه به حجم بالای ترافیکی در مسیر کندرو آزادگان، از قبل بزرگراه شهید لشگری تا آزادراه شهید فهمیده (تهران – کرج)، در دستور کار معاونت  حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار گرفت.

بزرگراه آزادگان

بزرگراه آزادگان

وی همچنین بیان داشت: در راستای حل گره ترافیکی مسیر مذکور ، معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۱ ، بررسی های مطالعاتی و شبیه سازی بزرگراه آزادگان را  در دستور کار خود قرار داده بود که احداث تندرو به کندرو در مسیر جنوب به شمال آزادگان حد فاصل بزرگراه شهید لشگری و شهید فهمیده نسبت به دیگر طرح ها در اولویت قرار گرفت.

سلمانی تصریح کرد: احداث تندرو به کندرو در مسیر جنوب به شمال آزادگان حد فاصل بزرگراه شهید لشگری و شهید فهمیده دارای کمترین آثار مخرب زیست محیطی و معارض بوده و اجرای این طرح رضایت شهروندان و همچنین پلیس راهور منطقه را نیز به همراه داشته است ، که بازخوردهای مثبت آن از طریق انعکاس پیام های شهروندان در سامانه های نظارتی شهرداری مشهود بود.

منبع : خبرگزاری مهر

احداث مسیر تندرو به کندرو در جنوب به شمال بزرگراه آزادگان

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 234 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 10:15

روزنامه بیلد آلمان از تاخیر شش هفته‌ای فراخوان فولکس واگن برای اصلاح حدود ۲٫۵ میلیون دستگاه خودروهای دیزلی آلاینده در این کشور خبر داد.

روزنامه بیلد آلمان از تاخیر شش هفته‌ای فراخوان فولکس واگن برای اصلاح حدود ۲٫۵ میلیون دستگاه خودروهای دیزلی آلاینده در این کشور خبر داد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، این روزنامه به نقل از سازمان حمل و نقل موتوری فدرال آلمان نوشت: این خودروساز هنوز از رگولاتور آلمانی برای راه‌کارهای فنی پیشنهادی برای مدل پاسات تاییدیه دریافت نکرده است.

این رگولاتور همچنان سرگرم بررسی راه‌کارهای فنی است که از سوی فولکس واگن ارایه شده اند و هنوز معلوم نیست با استانداردهای یورو ۵ منطبق هستند یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن در اواخر ژانویه فراخوان خودروهای دیزلی دو لیتری را آغاز کرد و قرار بود تعمیر بیش از ۵۰۰ هزار خودروی پاسات را از ۲۰ فوریه آغاز کند.

در همین حال شرکت حقوقی هاسفلد اعلام کرده است شکایت حقوقی مشتریان اروپایی فولکس واگن را که از رسوایی آلایندگی این خودروساز لطمه دیده اند پیگیری خواهد کرد. اقدام مذکور به معنای افزوده شدن به چالشهای حقوقی است که گریبانگیر فولکس واگن شده اند.

شرکت حقوقی TISAB دوشنبه هفته جاری اعلام کرد ۲۷۸ سرمایه گذار موسسه ای در فولکس واگن یک شکایت برای دریافت ۳٫۲۶ میلیارد یورو خسارت از این خودروساز تنظیم کرده اند زیرا معتقدند این شرکت در ماجرای این رسوایی، تعهداتش در قبال بازارهای سرمایه را نقض کرده است.

فولکس واگن در سپتامبر گذشته اقرار کرد در حدود ۱۱ میلیون خودروی دیزلی که در سراسر جهان به فروش رفته اند نرم افزاری نصب کرده که سطح آلایندگی اکسید نیتروژن آنها را کمتر از میزان واقعی نشان می‌دهد. فاش شدن این رسوایی ضربه سختی به فولکس واگن زد به طوریکه میلیاردها یورو از ارزش بازار این شرکت کاست و مارتین وینترکورن، مدیرعامل باسابقه فولکس واگن را وادار کرد از سمت خود استعفا کند.

فروش برند فولکس واگن در سال گذشته پنج درصد کاهش یافت. این شرکت همچنین سرگرم مذاکره با رگولاتورهای آمریکایی درباره نحوه اصلاح خودروهای آلاینده در این کشور است و از سوی وزارت دادگستری آمریکا هدف یک شکایت ۴۸ میلیارد دلاری بابت نقض قوانین محیط زیستی قرار گرفته است.

تاخیر در فراخوان دیزلی فولکس واگن در آلمان

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 13:22

سال ۹۴ را بدون شک باید یکی از راکدترین دوران‌های بازار خودرو کشور لقب داد، سالی که فروش خودروسازان به‌شدت کاهش یافت و اگر «کمک ویژه دولت» نبود شاید خودروسازی کشور حالا در شرایطی بسیار سخت قرار داشت.

رنج‌های بازار خودرو در سال ۹۴

به گزارش اخبار خودرو به نقل از دنیای اقتصاد ،سال ۹۴ را بدون شک باید یکی از راکدترین دوران‌های بازار خودرو کشور لقب داد، سالی که فروش خودروسازان به‌شدت کاهش یافت و اگر «کمک ویژه دولت» نبود شاید خودروسازی کشور حالا در شرایطی بسیار سخت قرار داشت. در این سال، فروش خودروسازان افتی قابل‌توجه را تجربه کرد و در نهایت سبب شد برنامه تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاهی آنها برای سال ۹۴ محقق نشود. البته میهمانی رکود در بازار خودرو، ریشه‌ای حدودا سه ساله دارد، چه آنکه مشتریان از اواسط سال ۹۲ رفته رفته با بازار قهر کرده و بخش قابل توجهی از آنها خرید و فروش خودرو را به‌نوعی تحریم کردند. اگرچه ابتدا گمان می‌رفت مشتریان خیلی زود با بازار خودرو آشتی کنند، اما هرچه جلوتر رفت، مشخص شد قهرشان ریشه‌دار بوده و آنها به‌نوعی رویگردان از خودروسازان داخلی شدند.

آنچه سبب شد مشتریان این رفتار را از خود بروز دهند، به‌نوعی به رفتار خودروسازان برمی‌گشت؛ زیرا نظرسنجی‌ها و کامنت‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد آنها از کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش خودروهای تولید داخل راضی نبوده و از همین رو بازار را تحریم کرده‌اند. حرف مشتریان این بود که حاضر به خرید خودروهای داخلی با قیمت بالا و کیفیت پایین و خدمات پس از فروش نه چندان مناسب نیستند و خودروسازان باید دست به اصلاحی اساسی در این موارد زده و نقاط ضعف خود را پوشش دهند. در واقع یکی از دلایل اصلی به رکود رفتن بازار به خصوص طی سال ۹۴، همین اعتراض مشتریان به کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش خودروها بود، اعتراضی که حتی خود را در قالب کمپین «نه به خودرو نو داخلی» نیز نشان داد. این کمپین که بحث‌های زیادی بر سر مردمی بودن یا نبودن آن شکل گرفت، تا حدی در پایین آمدن حجم فروش خودروسازان کشور اثرگذار بود و کار را به جایی رساند که مسوولان صنعت خودرو کشور در مقام واکنش به آن برآمدند. بعدها البته با توجه به اتفاقاتی که در ماجرای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی رخ داد، مشخص شد کمپین «نه به خودرو داخلی» چندان نتوانسته مشتریان را با خود همراه کند و به‌نوعی شکست خورده است.

رویای پسابرجامی مشتریان

اما رکود شدید بازار طی سال ۹۴ تنها به‌دلیل کمپین و قهر مشتریان نبود، چه آنکه مسائل مهم دیگری مانند «نقدینگی پایین مشتریان» و «امید به ارزانی و ورود خودروهای خوب خارجی به کشور» نیز در رقم خوردن روزهای تاریک بازار نقش داشتند. بر این اساس، مشتریان در انتظار توافق جامع هسته‌ای و اجرایی شدن برجام ماندند تا اثرات آن را بر بازار خودرو لمس کنند و از همین رو خرید و فروش را به تاخیر انداختند. این دسته از مشتریان در واقع به‌نوعی انتظار معجزه را در بازار می‌کشیدند و گمان می‌کردند پس از توافق هسته‌ای، هم خودروهای داخلی ارزان می‌شوند و هم محصولات خارجی با قیمت و کیفیت مناسب، به‌زودی زود روانه بازار کشور خواهند شد. به‌عبارت بهتر، رویای پسابرجام مشتریان یکی از عمده دلایل رکود سنگین بازار خودرو در سال ۹۴ بود، رویایی که هنوز خیلی‌ها امید به تعبیر آن دارند و با این حساب هیچ بعید نیست دامنه رکود بازار (از ناحیه خوش‌بینی مشتریان) به سال آینده نیز بکشد. این در شرایطی است که سال ۹۴ در آستانه اتمام بوده و چند هفته از برجام نیز می‌گذرد، با این حال نه خبری از کاهش قیمت خودروهای داخلی به گوش می‌رسد و نه چشم مشتریان به جمال خودروهای ارزان و با کیفیت داخلی روشن شده است. آن طور که خودروسازان می‌گویند، نه قرار است محصولات آنها ارزان شود نه خودروهای خارجی به این زودی‌ها روانه بازار کشور خواهند شد و با این حساب می‌توان ادعا کرد رویای پسابرجامی مشتریان تعبیر نخواهد شد.

وامی که ناجی خودروسازان شد

بازار خودرو کشور اما در شرایطی یکی از سخت‌ترین و راکدترین سال‌های عمر خود را به انتها می‌رساند که اگر کمک ویژه دولت مبنی‌بر ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی نبود شاید خودروسازان کشور حالا نفسشان به شماره افتاده بود. اواسط آبان ماه امسال بود که دولت در طرحی نسبتا جذاب، ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی را در بین مشتریان تقسیم کرد تا توان و انگیزه آنها را برای خرید خودرو بالا برده و خودروسازان کشور را از خطر ورشکستگی نجات دهد. هرچند با توجه قهر مشتریان و مسائلی مانند کمپین، ابتدا گمان می‌رفت استقبال چندانی از طرح دولت صورت نگیرد، با این حال مشتریان برای دریافت این تسهیلات صف کشیدند و کار به جایی رسید که خودروسازان حدود ۱۵ هزار دستگاه نیز بیش از آنچه مقرر بود، خودرو فروختند. استقبال مشتریان از تسهیلات ۲۵ میلیونی نشان داد مشکل اصلی آنها نقدینگی است و اگر قیمت خودروها مناسب باشد و تسهیلات مالی در اختیارشان قرار گیرد، نسبت به خرید خودروهای داخلی اقدام خواهند کرد. اما از بازار رکودزده سال ۹۴ که بگذریم مروری می‌کنیم برافت و خیز قیمتی خودروها در هفته جاری که در نوع خود بی‌سابقه بوده است؛ چراکه رکود بازار در واپسین روزهای اسفند در هیچ سالی تجربه نشده است.

بازار بی‌رونق شب عید

در حالی که بسیاری از فعالان بازار خودرو به فروش هفته آخر اسفندماه چشم دوخته بودند، اما عدم مراجعه مشتریان به بازار امید آنها را نقش برآب کرد. در همین حال بازار خودرو به گفته دست‌اندرکاران بازار با افت و خیز قیمتی همراه بوده است. بر این اساس، نمایشگاه‌داران خودرو با گلایه از وضعیت کنونی بازار شرایط انتظاری مشتریان برای ورود خودروهای جدید را عامل اصلی در رکود بازار شب عید می‌دانند. این در حالی است که هر ساله بازار خودرو به‌دلیل در پیش بودن عید نوروز با رونق خاصی همراه بوده است. امید فعالان بازار در حالی نقش بر آب می‌شود که بسیاری از نمایشگاهداران خودرو پایتخت معتقدند که رکود سال جاری به ماه‌های ابتدایی سال ۹۵ نیز سرایت خواهد کرد. به اعتقاد آنها تا زمانی که مشتریان تصمیم به خرید خودرو نگیرند بازار تکان خاصی را تجربه نخواهد کرد.

افت‌وخیز قیمت داخلی‌ها

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر با ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. اما پژو ۲۰۶ صندوقدار در مدل V8 با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت خود در بازار، در حال حاضر ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر پژو ۴۰۵ با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، هم‌اکنون ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. سمند نیز هم‌اکنون ۳۱ میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع از افزایش ۳۰۰ هزار تومانی آن حکایت دارد.

پژو پارس نیز که طی هفته‌های گذشته با افزایش قیمت مواجه بود طی هفته جاری ثبات قیمتی خود در بازار را حفظ کرده است و در حال حاضر ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود، اما از بازار رانا خبر می‌رسد، این خودرو در حال حاضر ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد و این نشان می‌دهد رانا ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. فعالان بازار اما در مورد دنا عنوان می‌کنند که این خودرو توانسته ثبات قیمت خود را در بازار حفظ کند، با این حساب در حال حاضر برای خرید دنا باید ۴۵ میلیون تومان هزینه کرد. از دنا که بگذریم، قیمت خودروهای شرکت سایپا این هفته با افزایش اندکی مواجه بودند؛ چه آنکه به گفته نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون ۲۴ میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع از افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو حکایت دارد. همچنین برای خرید پراید در مدل ۱۳۱ نیز باید ۲۰ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع نشان از افزایش ۱۰۰ هزارتومانی قیمت این خودرو در بازار دارد. برای خرید مدل ۱۱۱ پراید نیز باید ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از افزایش ۲۰۰ هزارتومانی قیمت خودرو موردنظر حکایت دارد. از سوی دیگر پراید در مدل ۱۳۲ با قیمتی معادل ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و با این حساب، خودرو موردنظر ۱۰۰ هزارتومان افزایش را به خود دیده است، اما از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییرات قیمتی را به خود دیده‌اند، به طوری که سراتوی اتومات با قیمت برابر با ۹۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع نشان از افزایش ۲۰۰ هزار تومانی این خودرو طی هفته جاری دارد؛ برای مدل دنده‌ای آن نیز باید ۷۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دست به جیب شد که این موضوع از افزایش ۲۰۰ هزار تومانی آن حکایت دارد. سری هم اما به خانواده تندر-۹۰ بزنیم. به گفته فعالان بازار تندر-۹۰ مدل پارس خودرو با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی در حال حاضر ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود. پارس تندر نیز در حال حاضر ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد که این نشان از ثبات قیمتی این خودرو طی هفته جاری دارد. از بازار تندر-۹۰ مدل اتومات خبر می‌رسد که این خودرو ثبات قیمتی خود را طی هفته جاری حفظ کرده است با این حساب، تندر اتومات در حال حاضر با قیمتی معادل ۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

رنج‌های بازار خودرو در سال ۹۴

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 13:22

شورلت کوروت Z06 در حالت استاندارد سوپراسپرتی فوق العاده است که می تواند با بیشتر ابرخودروهای موجود در بازار رقابت کند.

به گزارش اخبار خودرو ، شورلت کوروت Z06 در حالت استاندارد سوپراسپرتی فوق العاده است که می تواند با بیشتر ابرخودروهای موجود در بازار رقابت کند. این خودرو به پیشرانه ۶٫۲ لیتری LT4 سوپرشارژردار هشت سیلندر خورجینی مجهز شده که توانایی تولید ۶۵۰ اسب بخار نیرو و ۶۵۰ پوندفوت گشتاور را دارد.

۵۶۷۸۷۹_۲۷۷

بیشینه اسب بخار کوروت Z06 در دور موتور ۶,۴۰۰ و اوج گشتاور در دور موتور ۳,۶۰۰ در اختیار راننده است. این در شرایطی است که ۹۰ درصد از کل گشتاور در دور موتور ۲,۵۰۰ تا ۵,۴۰۰ در دسترس است که به خودرو اجازه می دهد زیر ۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند.

با این وجود، حالت استاندارد کوروت Z06 برای مهندسان مرکز تیونیگ ACG Automotive در سن دیگو، کالیفرنیا چندان جذاب و رضایتبخش نبوده و از این رو تصمیم به تقویت هرچه بیشتر این خودرو گرفته اند. در این پروژه، کوروت Z06 بسته کامل آیرودینامیک فیبر کربنیAPR، قطعات فیبر کربنی در داخل خودرو، کیت تقویت هِل‌تِک و برنامه ریزی دوباره ECU را دریافت کرده که در مجموع قدرت خروجی این کوروت تقویت شده را به بیش از یک هزار اسب بخار رسانده اند.

رینگ های ریخته گری شده محصول شرکت بریکستون با ابعاد ۱۹×۱۰ در جلو و ۲۰×۱۲درعقب که با تایرهای دیواره کوتاه احاطه شده اند در سرعت های بالا به آسفالت جاده چنگ می زنند. دیسک های ترمز قرمز رنگ این خودرو نیز در برابر رنگ سیاه بدنه حسابی خودنمایی می کنند.

منبع:عصر ایران

شورلت کوروت Z06 ، سوپراسپرتی فوق العاده

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 219 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 13:22

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا گفت: روز پنجشنبه ۲۷ اسفند آخرین روز فعالیت مراکز تعویض پلاک در سال ۹۴ است.

فردا آخرین روز فعالیت مراکز تعویض پلاک

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،سرهنگ روحی رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا افزود: بر این اساس ساعت پذیرش واحدهای شماره‌گذاری، مراکز تعویض پلاک استان‌ها و دفاتر خدمات خودرویی شهرستان‌ها در سراسر کشور در روز پنجشنبه ۲۷ اسفند از ساعت ۷ تا ۱۶ خواهد بود در عین حال این مراکز برای خودروهایی که تا پیش از ساعت پایان وارد مراکز شده باشند تا ساعت ۱۸:۳۰ خدمات ارایه می‌کنند.

وی افزود: با عنایت به استقرار واحدهای اجرائیات در سطح مراکز تعویض پلاک اخذ عدم خلافی در مراکز، موجب تسریع کار متقاضیان خواهد گردید.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا در خصوص ساعت کار واحدهای شماره‌گذاری مستقر در کارخانجات ایران خودرو (فروش و تحویل)، سایپا (فروش و تحویل)، کرمان موتور، گروه بهمن، آسان موتور، ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل، ماموت و کارخانجات کم تولید در روز پنجشنبه به سایت راهور گفت: ساعت کار این مراکز در روز پنجشنبه از ۷:۳۰ تا ۲۰ است.

فردا آخرین روز فعالیت مراکز تعویض پلاک

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 208 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 1:31

ورود خودروهای حامل سوخت از مرزهای کرمانشاه از امروز ممنوع شد.

ورود خودروهای حامل سوخت از مرزهای کرمانشاه از امروز ممنوع شد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمانشاه اعلام کرد که از ساعت هفت صبح امروز ورود تمام خودروهای ترانزیتی حامل مواد سوختی از مرزهای استان به داخل کشور ممنوع است.

بهمن خسروانی از ممنوعیت تردد این خودروها از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۴) تا ساعت ۲۴ روز ششم فروردین در جاده های استان خبر داد.

وی افزود: همچنین از ساعت هفت صبح روز ۱۲ فروردین ماه تا ساعت ۲۴ چهاردهم فروردین ماه ورود خودروهای مذکور از طریق مرزهای کرمانشاه به داخل کشور ممنوع است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمانشاه گفت: این خودروها در سایر ایام نوروز نیز تنها روزانه مجاز به تردد هستند و شب ها باید در محلهای ایمن بین راهی توقف کنند.

خسروانی اعلام کرد: در تمامی محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت برای تردد تریلرها اعلام می شود عبور تریلرها و تانکرهای حامل مواد سوختی و مواد فاسد شدنی با مجوز ناجا مانعی ندارد.

ممنوعیت ورود خودروهای حامل سوخت از مرزهای کرمانشاه

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 165 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 1:31

مدیرعامل جدید شرکت خودروسازان راین منصوب و مشغول به کار شد.

تفرشی، مدیرعامل سابق پارس خودرو به راین رفت

به گزارش اخبار خودرو به نقل از  میزان، مسیح مشهدی تفرشی جایگزین احمد محقق در راس مدیریت شرکت خودروسازان راین شد.

در پرونده کاری مدیرعامل جدید خودروسازان راین سابقه مدیرعاملی شرکت پارس خودرو، مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو)، مدیریت هلدینگ مهر اقتصاد ایرانیان، ریاست هیت مدیره گروه بهمن و مدیرعاملی گروه فن آوا و … دیده می شود.

شرکت خودروسازان راین به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی کرمان خودرو و به منظور ایجاد قطب صنعت خودروسازی در منطقه جنوب شرقی کشور در سال ۱۳۸۲ با هدف تولید خودرو تاسیس شده است.

این شرکت پیش تر محصولات هیوندای را تولید و روانه بازار می کرد و هم اکنون محصول ولکس سی۳۰ و راین وی۵ در این شرکت تولید و عرضه می شود.

تفرشی، مدیرعامل سابق پارس خودرو به راین رفت

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 1:31

تحویل خودروهای شرکت سایپا تا آخرین روز سال ۹۴ به مشتریان ادامه دارد

تحویل خودروها تا آخرین روز سال ۹۴

به گزارش اخبار خودرو ،مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز افزود در راستای افزایش رضایت مندی هموطنان گرامی ؛خدمات شماره گذاری ، تحویل و ارسال خودرو تا ۲۹ اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

تقوی همچنین خاطر نشان کرد نمایندگی های گروه خودروسازی سایپا در ایام نوروز نیز بر اساس شیفتهای مشخص شده آماده ارائه خدمات فروش به هموطنان گرامی خواهند بود.

تحویل خودروها تا آخرین روز سال ۹۴

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 20:09

به منظور دستیابی به آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های کشور کانال ترافیک ۹۵ راه‌اندازی شد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،کانال ترافیک ٩۵ در آستانه نوروز و با هدف اطلاع رسانی لحظه ای آخرین وضعیت ترافیک راهها، محدودیت ها و ممنوعیت های تردد، وضعیت جوی جاده ها، جدیدترین توصیه ها ایمنی برای مسافران نوروزی و اعلام حوادث ترافیکی راه اندازی شده است.

شهروندان می توانند از طریق اپلیکیشن تلگرام به کانال ترافیک ٩۵ به نشانی traffic۹۵@ بپیوندند.

بزودی امکان دریافت اطلاعات این کانال بر روی سایر اپلیکیشن های تلفن همراه هم فراهم خواهد شد.

کانال ترافیک ٩۵ راه اندازی شد

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 20:09

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به سقف ۲۲۰ میلیون تومانی تعهدات بیمه‌نامه‌های فعلی، گفت: ۲۱ فروردین، ماه رجب آغاز می‌شود و تا قبل از آن بیمه‌نامه‌های فعلی، تعهدات را پوشش می‌دهد.

پوشش کامل بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تا ۲۰ فروردین

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس، رحیم مصدق با اشاره به ابلاغ حق‌بیمه‌های جدید در روز گذشته، اظهارداشت: با توجه به اینکه ۲۰ روز اول فروردین ماه غیرحرام و سقف تعهدات بدنی بیمه‌نامه‌های فعلی (۹۴) ۲۲۰ میلیون تومان است، بیمه‌نامه‌های فعلی کفاف تعهدات را می‌دهد.

وی افزود: ۲۱ فروردین، ماه رجب که ماه حرام است آغاز می‌شود و تا قبل از آن بیمه‌نامه‌های فعلی تعهدات را پوشش می‌دهد و خدای نکرده اگر فردی در روزهای تعطیلات تصادف منجر به فوت داشته باشند، بیمه‌نامه‌های موجب قابل استفاده خواهد بود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی تصریح کرد: البته این به معنای آن نیست که مردم دست نگه دارند و از هفته دوم و سوم فروردین ماه برای دریافت الحاقیه اقدام کنند، اما با توجه به اینکه مردم در اوایل فروردین به مسافرت می‌روند، ممکن است فرصت دریافت الحاقیه را نداشته باشند.

مصدق گفت: با هماهنگی انجام شده با شرکت‌های بیمه، دریافت الحاقیه مشکلی ندارد و فرد می‌تواند با تماس با نمایندگی مربوطه، الحاقیه را دریافت کند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به قانون جدید شخص ثالث، گفت: در صورت تایید نهایی و ابلاغ قانون بیمه شخص ثالث، از سال آینده دیگر نیازی به الحاقیه نخواهد بود و افراد یک بار بیمه نامه می‌گیرند و در سال‌های بعد اگر تصادفی داشته باشند که خسارت آن بیش از تعهد شرکت بیمه باشد، مابه‌التفاوت آن از سوی صندوق خسارت‌های بدنی پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنابراین دارندگان وسایل نقلیه برای آخرین بار است که ملزم به دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث خواهند بود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: امیدواریم در نوروز امسال با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شاهد هیچگونه حادثه رانندگی و تصادفی نباشیم و مردم نیازی به استفاده از بیمه‌نامه شخص ثالث پیدا نکنند.

پوشش کامل بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تا ۲۰ فروردین

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 20:09

با حضور مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا ، مذاکرات اولیه با یک شرکت معتبر خارجی در زمینه ی سرمایه گذاری و تامین منابع مالی موردنیاز گروه سایپا صورت گرفته است.

مذاکره با یک شرکت معتبر خارجی در زمینه ی تامین منابع مالی

به گزارش اخبار خودرو ،این شرکت خارجی طی سالیان گذشته در زمینه ی تامین ورق های فولادی با سایپا همکاری داشته است و باتوجه به شرایط جدید پسابرجام به دنبال توسعه ی همکاری های مشترک در تمامی حوزه های خودرویی تا سقف یک میلیارد دلار با گروه خودروسازی سایپا است.

گفتنی است در جلسه ی مشترک، تفاهم نامه ی اولیه همکاری، به امضای مدیران ارشد هردو طرف رسیده است و مقرر شده طی سال آینده مذاکرات به صورت جدی تر دنبال و مراحل اجرایی کار آغاز شود.

مذاکره با یک شرکت معتبر خارجی در زمینه ی تامین منابع مالی

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 172 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 18:01

شرکت شامخ به عنوان شرکت لجستیکی گروه خودروسازی سایپا موفق به شکستن رکورد بسته بندی قطعات منفصله خودرو صادراتی این گروه در سال جاری شد.

ثبت رکورد جدید در بسته بندی قطعات صادراتی

به گزارش اخبار خودرو ،شرکت شامخ تنها شرکت گروه سایپا است که قطعات خودرو را جهت صادرات این گروه به خارج از کشور و به صورت SKD یا قطعات نیمه منفصله بسته بندی می کند. افزایش تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا درسایت اسکندریه عراق، شرکت شامخ رابرآن داشت تا از تمام ظرفیت خود برای پاسخگویی به نیاز مشتری استفاده کند. به همین منظور شرکت شامخ با استفاده از توانایی و ظرفیت خود در بسته بندی قطعات خودرویی توانست رکورد جدیدی از خود برجای بگذارد.

بر اساس این گزارش شرکت شامخ توانسته با بسته بندی ۱۲۴۰۰ دستگاه خودروی تیبا جهت صادرات به عراق رکورد بسته بندی قطعات منفصله خودرو را به نام خود ثبت کند که پیش  بینی می شود این رقم تا پایان اسفند ماه سال جاری به ۱۳۰۰۰ دستگاه برسد.

همچنین شرکت شامخ موفق شد رکورد بسته بندی ۷۲۰ دستگاه خودروی تیبا در یک هفته را برای ارسال به سایت سایپا در عراق ثبت کند. این رقم برای بسته بندی در یک ماه و در ۲۱ روز کاری به ۲۰۴۰ دستگاه رسیده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

ثبت رکورد جدید در بسته بندی قطعات صادراتی

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 224 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 18:01

ستاد هماهنگی خدمات سفر، شماره‌های تلفن مورد نیاز مسافران و گردشگران را برای تعطیلات نوروز ۹۵ اعلام کرد.

ستاد هماهنگی خدمات سفر، شماره‌های تلفن مورد نیاز مسافران و گردشگران را برای تعطیلات نوروز ۹۵ اعلام کرد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، در طرح تعطیلات نوروز ۹۵ حدود ۱۸ میلیون نیروی انسانی از دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی مشارکت دارند که شماره تلفن‌های ارتباط با این دستگاه‌ها به منظور پیگیری مشکلات، شکایت‌ها و دریافت خدمات به این شرح اعلام شده است؛

سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات۰۹۶۲۹
سامانه اطلاع‌رسانی راه‌های کشور۱۴۱پیامک ۳۰۰۰۱۴۳
حوادث، تصادف، سرقت (ناجا)۱۱۰
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک (ناجا)۱۲۰
رسیدگی به شکایات مردمی (ناجا)۱۹۷
اورژانس۱۱۵
امدادخودرو کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی۴۶۲۳-۰۲۱/ ۰۹۶۲۹
اعلام شکایت از گران‌فروشی۱۲۴
امداد خودرو سایپا۰۹۶۵۵۰
امداد خودرو ایران‌خودرو۰۹۶۴۴۰
امداد و نجات جاده‌ای۱۱۲پیامک ۳۰۰۰۱۱۲
سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن۵۱۴پیامک ۳۰۰۰۰۳۰
آخرین وضعیت آب و هوا۱۳۴www.weather.ir/www.irimo.ir
مرکز اطلاعات پروازهای فرودگاه مهرآباد۱۹۹۳۰۰۰۱۹۹
مرکز اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی(ره)۰۹۶۳۳
سامانه ارتباط مردمی سازمان حفاظت محیط زیست۱۵۴۰
سامانه اطلاع‌رسانی پیامکی جاذبه‌های گردشگری۷۰۷۰
شماره‌های مورد نیاز مسافران در نوروز

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 18:01

دکتر جمالی در مراسم آغاز طرح امداد نوروزی سایپا:

طرح امداد و خدمات نوروزی گروه خودروسازی سایپا در سال ۹۵ از فردا آغاز می شود.

به گزارش اخبار خودرو ، مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم آغاز این طرح از برنامه این گروه برای اجرای سیاست های کیفی و ارتقا کیفیت تولیدات این مجموعه در سال ۹۵ خبر داد و گفت: برنامه مشتری مدارانه سایپا در سال آینده وارد فاز جدیدی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که توجه به رضایت مشتریان از جمله مهم ترین افتخارات سایپا محسوب می شود افزود: ترویج فرهنگ عذرخواهی از مشتریان و تلاش جهت جلب رضایت آنان به طور جدی در سایپا پیگیری می شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: تمام تلاش تیم مدیریتی این مجموعه، ارتقا روند کیفی و ایمنی محصولات و توجه به خدمات پس از فروش است.

جمالی خاطرنشان کرد: هدف سایپا تولید محصولات باکیفیت و برخوردار از کمترین سطح مشکلات است تا از این طریق خدمات بهتری در اختیار مشتریان قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح امداد نوروزی سایپا تاکید کرد: امدادگران این طرح باید به عنوان سفیران جوانمردی فرهنگ کمک به مشتریان و بودن در کنار آنان را به طور جدی در دستور کار قرار داده و طرح خدماتی خود را به بهترین شکل ممکن به مرحله اجرا درآورند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خدمت رسانی بی منت و همراه با ادب را به عنوان گفتمان سایپا در طرح خدمات و امدادنوروزی سال ۹۵ ارزیابی کرد و گفت: باید در همه حال در کنار مسافران نوروزی، نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز آمادگی داشته باشیم.

جمالی ارتقا بخش کیفی و رفاهی محصولات سایپا را یکی از اولویت های تولید در سال آینده دانست و افزود: برنامه ریزی برای اجرای اقدامات درخور شان مشتریان و هموطنان در حوزه کیفیت در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه اظهارات خود با بیان این مطلب که سال ۹۴ در حوزه اقتصادی یکی از سخت ترین سال ها برای سایپا بوده است، گفت: علیرغم وجود رکود شدید در اقتصاد کشور، در سایه حمایت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ساختار اقتصادی و مالی سایپا مورد مطالعه و آسیب شناسی قرار گرفت و اقدامات بسیار خوبی برای اصلاح مشکلات و رفع موانع صورت گرفته است.

اقدامات مهم امدادخودرو سایپا از زبان مدیرعامل این شرکت:

تکریم ارباب رجوع و توسعه ناوگان امدادی

بهزاد پناهی مدیرعامل امدادخودرو سایپا نیز در ابتدای این مراسم گزارشی از اقدامات صورت گرفته این شرکت در سال جاری و برنامه امداد نوروزی سایپا در سال ۹۵ ارائه کرد.

وی با بیان این مطلب که ارتقا سطح ارائه خدمات به مشتریان، یکپارچه سازی خدمات تلفنی، آموزش رفتاری تکریم ارباب رجوع و توسعه ناوگان امدادی از جمله مهم ترین اقدامات صورت گرفته در سال جاری بوده است گفت: در سال آینده قصد داریم خدمات در محل را با نگرش و رویکرد جدیدی به مرحله اجرا درآوریم.

مدیرعامل امدادخودرو سایپا تصریح کرد: با انجام نظرسنجی های مستمر به دنبال ارتقا کیفیت خدمات و اصلاح مشکلات و موانع هستیم.

پناهی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم و مشتریان برای امدادخودرو سایپا به عنوان یک وظیفه مهم تلقی می شود و بر همین اساس تلاش ما توسعه خدمات در سال آینده است.

مدیرعامل شرکت امدادخودرو سایپا در خاتمه گفت: مشتریان می توانند با ارسال کدملی خود به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۹۶۵۵۰ و فعال سازی طرح امداد، از خدمات مجموعه امداد خودرو سایپا تا پایان نیمه نخست اسفندماه سال آینده بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت سایپایدک:

اخلاق و رفتار حرفه ای را در ارائه خدمات مدنظر قرار داده ایم

مصطفی وحیدزاده مدیرعامل شرکت سایپایدک نیز در این مراسم از برنامه ریزی برای ارتقا کیفیت خدمات در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: نمایندگی های سراسر کشور را برای اجرای برنامه نوروزی و ارائه خدمات باکیفیت در دوران مسافرت های عمومی بسیج کرده ایم.

وی تاکید کرد: اخلاق مداری و ارائه رفتار حرفه ای در زمان خدمت رسانی در دستور کار ما قرار دارد و تلاش می کنیم مشتریان را در این ایام و تمامی روزهای سال از خدمات خود منتفع سازیم.

مدیرعامل شرکت سایپایدک در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: خدمت رسانی برای گروه سایپا امری است که باید توام با اخلاق باشد و همراهی با مشتریان و بودن در کنار آن ها بدون توجه به امر اخلاق، جایگاهی در برنامه های سایپا نخواهد داشت.

وحیدزاده با بیان این مطلب که سایپایدک همواره تلاش کرده با ایجاد حس امنیت در کنار مشتریان باشد گفت: مسافرین نوروزی مطمئن باشند گروه خودروسازی سایپا در تمامی مسیرهای سفر در کنار آن ها است و در صورت بروز مشکلات می توانند از خدمات و امکانات این مجموعه بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش در ابتدای مراسم آغاز طرح امداد و خدمات نوروزی گروه خودروسازی سایپا در سال ۹۵، فخاریان رئیس طرح امدادی سایپا با ارائه گزارشی از نحوه اجرای طرح امداد نوروزی اظهار کرد: این طرح از روز ۲۶ اسفند آغاز خواهد شد و تا پایان روز ۱۴ فروردین ادامه خواهد یافت.

وی افزود: خدمات درون تعمیرگاهی و برون تعمیرگاهی با حضور نمایندگی های کشیک و واحدهای امدادی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

فخاریان تصریح کرد: هماهنگی های لازم با پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و همچنین راهداری صورت گرفته تا سطح خدمات به بالاترین حد ممکن برسد.

رئیس طرح امداد و خدمات نوروزی سایپا خاطرنشان کرد: تمامی نمایندگی های سایپا و واحدهای امدادی در سراسر کشور با یک بسیج عمومی آماده ارائه خدمات گسترده در سراسر کشور هستند.

گفتنی است امدادخودرو سایپا در تمامی روزهای سال با شماره تماس ۰۹۶۵۵۰ آماده ارائه کلیه خدمات امدادی به مشتریان است.

کیفیت محصولات سایپا افزایش خواهد یافت

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 14:54

گروه صنعتی ایران خودرو با نمایش چهار محصول در نمایشگاه سالانه قفقازحضور دارد.

حضور ایران خودرو در نمایشگاه سالانه قفقاز

به گزارش اخبار خودرو ،نمایشگاه سالانه کشورهای حوزه قفقاز امسال از ۱۸ تا ۲۰مارس (۲۸ اسفند ۹۴ تا اول فروردین ۹۵) در کشور ارمنستان برگزار می شود و گروه صنعتی ایران خودرو چهار محصول دنا،‌ رانا، سورن و آریسان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.

گروه صنعتی ایران خودرو حضور در کشورهای آسیای مرکزی و استفاده از بازار این منطقه را در دستور کار خود قرار داده و در آخرین رویداد نمایشگاهی بین المللی در سال ۹۴ حضور در نمایشگاه ایروان را در دستور کار قرار داده است.

این نمایشگاه در ایروان، پایتخت کشور ارمنستان و با حضور شرکت های فعال در صنایع مختلف از کشورهای آسیایی برگزار می شود.

ایران خودرو پس از بررسی شرایط و پتانسیل های بازارهای منطقه، نمایشگاه ارمنستان را فرصتی برای معرفی محصولات خود در این کشور قلمداد کرده است، ‌از این رو چهار محصول تولیدی با برند خود را برای نمایش در این رویداد اقتصادی – نمایشگاهی در نظر گرفته است.

حضور ایران خودرو در نمایشگاه سالانه قفقاز

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 14:54